Beelddenken en pesten
Je kind komt weer huilend thuis. Het mocht weer niet meespelen met voetbal in de pauze. Gisteren ook al niet en vorige week ook niet. Al heel lang niet….. Je kind wordt steeds verdrietiger en wil niet meer naar school. Je probeert van alles om je kind op te vrolijken, maar keer op keer blijft het moeilijk.
Hoe herken je dan een beelddenker?
Kinderen die in beelden denken, denken anders, voelen anders en reageren vaak anders. Dit wordt niet altijd door de omgeving gezien of geaccepteerd. Misschien is er ook nog autisme of hoogsensitiviteit aanwezig. Dat maakt het soms nog lastiger. Doordat ze anders reageren en met dingen omgaan, de wereld vaak ook anders bekijken, is de kans groter dat ze buiten de boot gaan vallen.
Dit doet heel wat met je kind maar ook met jou als ouder. Je wilt ze zo graag helpen, maar hoe? Het begint dat beelddenkers de lesstof anders verwerken dan taaldenkers. Omdat ze al merken dat ze anders met de lesstof omgaan, voelen ze zich vaak al anders. Als ze dan ook nog buiten gesloten worden op school, maakt dat het alleen maar moeilijker. Hun zelfvertrouwen wordt minder, ze ontwikkelen vaak faalangst, en ze krijgen vaak een negatief zelfbeeld.
Maar als je deze doelgroep leert hoe ze wel met de lesstof om kunnen gaan, kunnen ze beter mee in de klas. Het zelfvertrouwen groeit en ook hun zelfbeeld. De faalangst neemt af en ze zitten weer lekkerder in hun vel. En je krijgt weer een vrolijker kind thuis. Hoe mooi is dat?
Hoe kun je een beelddenker dan helpen?
Ik werk met de methode Ikleeranders en daarmee kun je deze doelgroep heel goed leren wat beelddenken is en hoe ze ermee om kunnen gaan. Ze leren hoe ze de lesstof anders kunnen aanpakken. Denk aan spelling, rekenen en het automatiseren van de tafeltjes. Ook het klokkijken is heel gemakkelijk aan te leren.
Wil je graag meer informatie, neem dan contact met mij op. Dat kan via de contactpagina. Een kennismakingsgesprek is altijd gratis en vrijblijvend.